Дані досліджень: Серед власників електромобілів - 33% не задоволені своєю покупкою

Дані досліджень: Серед власників електромобілів - 33% не задоволені своєю покупкою

Приголомшливі дані опитування власників електромобілів в Японії наочно показують, що говорити про швидку перемогу електротранспорту над традиційними авто поки передчасно.

Близько третини власників електромобілів в Японії заявили, що вони б не стали купувати машини на електричному ходу ще раз. І це при тому, що в цій країні існують податкові стимули і дотації за покупку електромобіля.

Згідно з результатами дослідження, проведеного компанією McKinsey and Co., кожен третій власник електромобіля в Японії спочатку був «спокушений» невисокою ціною на енергоресурси, привабливими державними субсидіями на покупку екологічно чистих транспортних засобів, а також непоганими результатами тест-драйвів.

Однак ентузіазм вичерпався, коли за електрику почали надходити великі рахунки, а потім з'ясувалося, що інфраструктура толком ще не сформована, і число зарядних станцій ще недостатньо велика, пише Detroit News. 

 Автори дослідження вказують, що для становлення електромобілів як стандартного загальноприйнятого транспортного засобу належить виконати ще чимало роботи.

Виробникам необхідно знизити ціни на електромобілі до середньої ринкової ціни на традиційні машини з двигунами внутрішнього згоряння.

Крім того, слід створити інфраструктуру, збудувавши велику кількість зарядних станцій.

Ці та інші заходи дозволять побудувати споживчу лояльність по відношенню до електромобілів.  

Дейв Салліван (Dave Sullivan), глава відділу товарного аналізу в компанії AutoPacific, заявив, що він не здивований подібними результатами дослідження. За його словами, електромобілі зараз сприймаються скоріше як високотехнологічна продукція, а не транспортні засоби, тому і ставлення до них у людей відповідне.

У цьому сенсі електромобілі можна порівняти з мобільними телефонами, які дуже швидко застарівають.

Аналогічним чином і електричні машини стають неактуальними всього через кілька років використання, а їх власникам вже хочеться чогось «крутіше».

Якщо на тлі даної ситуації врахувати і той факт, що вартість сучасних електромобілів дуже висока, невдоволення споживачів дійсно наростає.

Автори дослідження взяли Японію як приклад найбільш технологічно розвиненої країни, однак ті ж закономірності, найімовірніше, скоро почнуть грати і на інших ринках.

В Україні ера електромобілів почалася лише недавно, але вже ентузіазм потенційних покупців швидко вичерпався.

За даними AUTO-Consulting, за період 2011-2012 рр. в Україні було продано всього 23 електромобіля (не рахуючи гольф-карів), а раніше анонсовані обсяги продажів не вдалося виконати поки жодному трейдеру.

Але на цьому тлі в програмі активізації розвитку економіки на 2013-2014 рр. значиться проект з виробництва в Україні акумулятор і самих електромобілів вартістю майже 3 млрд. гривень.

Електромобілі нібито повинен почати випускати Дніпропетровський машинобудівний завод. Правда, що це за електромобілі поки не було озвучено.