І знову про утилізаційний збір
ВААІД ініціює зниження ставки утилізаційного податку.
Всеукраїнська асоціація автоімпортерів і дилерів (ВААІД) ініціює зниження ставки податку на утилізацію знятих з експлуатації легкових автомобілів з 5,5 тис. грн до 1 тис. грн, а також пропонуватиме відстрочити термін справляння податку до 1 січня 2014 року (зараз - з 1 Вересень 2013).
Як повідомив генеральний директор ВААІД Олег Назаренко на прес-конференції в четвер, відповідні положення будуть внесені в розроблювальний у даний час за участю ВААІД законопроект про утилізаційному податок.
"У Німеччині, наприклад, такий податок становить EUR100, ми хочемо наблизити цю суму до рівня інших країн", - обгрунтував він пропоновану суму податку.
За його словами, в розробляється законопроекті пропонується усунути недоліки прийнятих законів про податок на утилізацію ТЗ, врахувати всі пункти доручення президента України Віктора Януковича з удосконалення цих законів і усунення дискримінаційних норм.
"Ми зараз розробляємо свій законопроект. У його розробці беруть участь помічники народних депутатів від різних фракцій. 2 вересня він буде внесений до Верховної Ради", - повідомив О. Назаренко.
При цьому він підкреслив: з урахуванням того, що в рамках прийнятих законів про утилізацію податок повинен стягуватися вже з 1 вересня, асоціація має намір всіляко сприяти перенесенню термінів його справляння, спираючись на існуючі в Україні подібні прецеденти.
Глава ВААІД також зазначив, що розробляються за участю ВААІД законопроектом буде передбачено, щоб кошти від податку надходили до бюджету.
"Зараз розпорядником коштів від екологічного податку є Мінекології, яке буде направляти ці кошти на екологічні потреби ... Ми ж пропонуємо направити їх до бюджету: нехай краще ці кошти підуть на виплату пенсій або на зарплати бюджетникам", - зазначив О. Назаренко.
Крім того, глава ВААІД підкреслив, що розробляються проектом пропонується вилучити існуючу норму обов'язкової здачі на утилізацію "повнокомплектного" автомобіля.
"Наприклад, в Китаї до 87% таких зданих на утилізацію автомобілів потрапляло на вторинний ринок, а в наших законах, виходить, продумано" вторинне використання "- ми хочемо викинути ці речі", - зазначив він.
Як повідомлялося, Верховна Рада 4 липня прийняла закони про утилізаційному податок, величина якого для конкретного транспортного засобу (ТЗ) розраховується з урахуванням базових ставок та коригуючих коефіцієнтів, прив'язаних до об'єму двигуна і залежно від того, нове ТЗ або старе.
Базова ставка податку для легкових автомобілів - 5,5 тис. грн, на інші ТЗ (автобуси, вантажні, вантажопасажирські автомобілі або спецавтомобілі) вона становить 11 тис. грн. При цьому вітчизняні виробники звільняються від його сплати під гарантії створення утилізаційних потужностей. Від сплати податку звільнені кузови для промислового складання автомобілів.
Президент України підписав закони в кінці липня, проте потім доручив Кабінету міністрів внести до них зміни, зокрема, усунути положення, що не узгоджуються з нормами СОТ і скасувати коригувальні коефіцієнти.
Міекологіі в середу оприлюднило три законопроекти, якими вносяться зміни до законів, проте в них не враховані пункти доручення президента про усунення дискримінації щодо платників податку та про відшкодування власнику вартості переданих на утилізацію ТЗ.