Вводяться нові ліцензії на пиво. Напій прирівнюється до алкоголю.

З липня виробляти і продавати пиво стане набагато дорожче і складніше. До вже наявних майже 600 дозвільних документів для легальної роботи пивоварам додали ліцензування: на оптову та роздрібну торгівлю, на виробництво, а також окремо для експорту та імпорту пива – по 780 грн за кожну ліцензію на рік.

Також їм необхідно реєструвати місця зберігання пива по всій країні. Вартість ліцензії на оптову торгівлю становить півмільйона гривень, дозвіл продавати пиво в роздріб – 8000 грн з кожної торгової точки незалежно від її обороту.

Якщо перша ліцензія буде важким ударом для невеликих місцевих виробників (транснаціональним компаніям нескладно заплатити $ 25000), то друга норма стане болючою для роздробу – не кожен кіоск чи маленький магазин зможе купити роздрібну ліцензію.

Крім ліцензування, до пивоварів застосували обов’язкову сертифікацію діяльності (раніше вона була добровільною) і атестацію підприємств, механізм проведення якої незрозумілий.

Нові вимоги пред’явлені і до маркування. За новим законодавством, на лицьовій етикетці повинні бути нанесені всі дані про географічну назву місця виробництва і виробника. Особливої гостроти ця проблема набуває для імпорту, на який клеїться стікер з необхідною за законом інформацією.

Відсьогодні споживач буде менше бачити реклами пива по телевізору. Оскільки пиво переходить в розряд алкоголю, рекламувати його можна буде тільки після 23:00 і до 6:00. Втім, як показує історія з забороною реклами горілки, пивники переведуть більшу частину рекламного бюджету у спонсорство.

Крім цього, брендовані парасольки, стільчики, тенти, холодильники тепер заборонені.

Залишаються лише брендовані келихи, які є у використанні торгових точок. Новий брендований посуд виводити на ринок не можна, пише ЛIГАБiзнесIнформ.