Кабмін запроваджує нові форми безпеки при перевезеннях
В Україні хочуть посилити вимоги до вантажних та автобусних перевезень.
Міністерство інфраструктури України розробляє законопроект, яким буде посилено вимоги до автобусних і вантажних перевезень.
Зокрема, планується суттєво підвищити заходи безпеки.
Передбачається, що новий закон «Про автомобільний транспорт» буде ухвалений до кінця літа 2013 року, пише «КоммерсантЪ-Украина».
У документі сказано, що діючі правила роботи на ринку автоперевезень мають бути доповнені нормами згідно із законодавством Євросоюзу. Зокрема, йдеться про посилення заходів безпеки перевезень пасажирським та вантажним автотранспортом.
Мінінфраструктури вже розробило відповідний законопроект "Про автомобільний транспорт", пише Коммерсант-Україна в статті "Уряд береться за ремінь".
Так, ременями безпеки пасажирів і водія повинні бути обладнані всі автобуси, крім працюючих на міських і приміських маршрутах. У законопроекті також містяться вимоги щодо використання шин в зимовий період і в разі виконання рейсів по гірських дорогах або дорогах з постійним утворенням ожеледі.
Передбачено, що пристрої обмеження швидкості повинні бути у вантажних автомобілів (з повною масою понад 3,5 т і датою першої реєстрації в Україні після 1 січня 2008 року), автобусів (з датою першої реєстрації в Україні після 1 січня 2008 року) і автобусів спецпризначення , призначених для перевезення школярів.
Завдяки цим пристроям максимальна швидкість вантажних автомобілів не повинна перевищувати - 90 км / год автобусів - 100 км / год, автобусів для перевезення школярів - 70 км / год.
Заплановано також обов'язкове запровадження тахографів- пристроїв для контролю і реєстрації швидкості руху, пробігу автомобіля, періодів праці та відпочинку екіпажу.
В останній редакції законопроекту за відсутність тахографа або його відключення встановлений штраф у розмірі 50 неоподатковуваних мінімумів, тобто 850 грн, а за відсутність ременів безпеки і обмежувачів швидкості — 100 неоподатковуваних мінімумів, або 1700 грн.
Перевізники скаржаться, що далеко не всі автомобілі можна переобладнати, а для того щоб окупити витрати на переоснащення, компанії добиваються введення вільного тарифоутворення, що може привести до подорожчання їх послуг.
Такі пристрої мають бути у перевізників, що працюють на нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських маршрутах, а також на регулярних пасажирських міжміських автобусних маршрутах протяжністю 50 км і більше.
Вантажівки повинні мати тахографи у разі перевезення небезпечних вантажів, а також вантажів повною масою від 3 т.
"Проти обмежувачів і тахографів особливо виступають вантажні перевізники, які звикли перевищувати швидкість на трасі. Від цього залежить швидкість доставки вантажу і, відповідно, кількість рейсів", - зазначає координатор реформи транспортної галузі координаційного центру з упровадження економічних реформ при президенті Олександр Кава.