Nissan ще рік не буде поставляти автомобілі в Україну
Японська автомобільна корпорація Nissan, виробник найбільш популярного у світі електромобіля Nissan Leaf, до першого кварталу 2017 року не планує початок офіційних продажів в Україні своїх електромобілів.
Це сталося в зв'язку з незацікавленістю українського уряду в популяризації електромобілів і відсутністю відповідної інфраструктури, що дозволяє власнику електрокара комфортно користуватися своїм автомобілем.
У європейських країнах, які турбуються про стан екології, скорочення викидів СО2 в атмосферу і, відповідно, зацікавлені в популяризації електромобілів, існують дотації на покупку електромобілів населенням в розмірі до 8 000 євро. Також в деяких країнах скасувано ПДВ, разові і регулярні податкові платежі.
За словами представника Nissan, крім дотацій, в європейських країнах власники електрокарів також звільняються від сплати за проїзд тунелями, можуть безкоштовно в'їжджати до центральної частини міста, зелених зон, а також безкоштовно користуються парковками і зарядними станціями. У деяких європейських країнах покриття зарядними станціями сягає 80% доріг".
В листопаді 2015 року Верховна Рада ухвалила законопроекти №1674 і №1912, що скасовують податки на імпорт електромобілів. За оцінками міністерства, ухвалення цих законопроектів дозволить знизити вартість електромобілів на 28%.
25 листопада Верховна Рада ухвалила закон, яким звільняються від ввізного мита операції із ввезення в Україну транспортних засобів, оснащених електричними двигунами.
Разом з тим, Рада не прийняла проект закону, який передбачає тимчасове, до 1 січня 2020 року, звільнення від податку на додану вартість та акцизного збору з операцій з ввезення і поставок на митну територію України транспортних засобів, оснащених електричними двигунами.
Крім того, у березні цього року, на запитання, чи планує Міністерство інфраструктури представити стратегію створення і розвитку інфраструктури для станцій обслуговування і зарядки електромобілів, у міністерстві відповіли, що "зараз у світі триває експертна дискусія, чи можна вважати електромобілі екологічно чистим видом транспорту".
Також у міністерстві навели розрахунки про шкоду вироблення електроенергії, необхідної для зарядки такого транспорту, і відзначили досвід Сінгапуру, уряд якого відмовилося віднести електромобілі до екологічного виду транспорту і відмовився надати їм відповідні преференції.