Перевезення небезпечних вантажів

Автомобільні перевезення небезпечних вантажів виконуються відповідно до вимог Договору європейських держав про міжнародні перевезення небезпечних вантажів автотранспортом (ADR) і Тимчасової інструкції "Про перевезення небезпечних вантажів автотранспортом".

Вантажі діляться на класи небезпеки відповідно до класифікації договору ADR:

1 клас - вибухові матеріали і предмети;

2 клас - стислі, зріджені і розчинені під тиском гази;

3 клас - легко займисті рідини;

4.1 клас - легко займисті тверді речовини;

4.2 клас - самозаймисті речовини;

4.3 клас - речовини, що виділяють займисті гази при зіткненні з водою;

5.1 клас - окислюється речовини;

5.2 клас - органічні пероксиди;

6.1 клас - отруйні речовини;

6.2 клас - побічні продукти переробки тварин і інфекційні речовини;

7 клас - радіоактивні матеріали;

8 клас - корозійні речовини;

9 клас - інші небезпечні речовини.

Вантажовідправник повинен правильно упакувати і занурити небезпечний вантаж. На ньому обов'язково має бути маркування (на кришках і однієї із сторін) обов'язкові ярлики попереджають про небезпеку вантажу.

Крім того ряд небезпечних вантажів допускається до перевезення тільки на спеціалізованому рухомому складі. Для транспортування наливних небезпечних вантажів використовуються автоцистерни, а для газоподібних - газовози.

Для перевезення небезпечних вантажів розфасованих в тару, бочки або палети, залежно від вантажу може бути необхідна підтримка певного температурного режиму. У будь-якому випадку будь- то  цистерна, або звичайний тентований або суцільнометалевий причіп він має бути обладнаний і укомплектований для перевезення небезпечних вантажів за всіма правилами.

Водій повинен пройти курс навчання , мати свідоцтво і посвідчення.

Свідоцтво водій повинен підтверджувати кожні 5 років. При цьому при курсі навчання він повинен пройти теоретичний та практичний курс. У водія повинна бути в наявності спеціально укомплектована аптечка і вогнегасник.

На перевезення небезпечних вантажів необхідно отримати дозвіл у відповідних органах

Порядок отримання свідоцтва про допуск транспортного засобу до перевезення небезпечного вантажу

   Перевізник небезпечних вантажів звертається з заявою довільної форми із зазначенням в ній інформації про необхідну кількість свідоцтв, марку та модель транспортного засобу, номерний знак та кваліфікацію небезпечного вантажу, що буде перевозитися до територіального підрозділу Державтоінспекції.

     До заяви додаються копії наступних документів:

- ліцензійна картка (у разі надання послуг з перевезення небезпечних вантажів автомобільним автотранспортом);

- протокол перевірки технічного стану транспортного засобу, виданий суб’єктом проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів, який внесений до реєстру Державтоінспекції МВС України, а у разі якщо автотранспортні засоби належать  військовим формуванням та органам внутрішніх справ, надається документ про перевірку технічного стану транспортного засобу визначений відомчими наказами чи нормативно-правовими актами цих формувань та органів;

- поліс обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів;

- свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу;

- ДОПНВ-свідоцтва про підготовку водія транспортного засобу, що перевозить небезпечні вантажі;

     Також в обов’язковому порядку до територіального підрозділу Державтоінспекції надається на огляд транспортний засіб, який буде задіяний до перевезення небезпечних вантажів.

Працівник територіального підрозділу Державтоінспекції здійснює огляд транспортного засобу на відповідність комплектності транспортного засобу вимогам наказу МВС України від 26.07.2004 № 822 «Про затвердження Правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів».

   У разі, якщо під час огляду встановлено, що транспортний засіб не відповідає зазначеним вимогам то свідоцтво про допуск транспортного засобу до перевезення небезпечних вантажів не видається.

                     Перевезення небезпечних вантажів у інших країнах.

Особливості перевезення небезпечних вантажів є в кожній країні.

Наприклад, в Іспанії куріння за кермом під час перевезення небезпечних грузовгрозіт солідним штрафом, суворо карається і відсутність вогнегасника.

Напередодні свят перевозити небезпечні вантажі не можна, а в будь-який інший день, коли перевезення допускається, швидкість повинна бути нижче на 10 км / ч. Перевізники небезпечних вантажів усередині країни під пильною увагою і строгим контролем.

У Німеччині час перебування водія на робочому місці, тобто за кермом чітко відстежується. У разі переробки і знаходження за кермом довше допустимого часу йому загрожує не тільки солідний штраф, але і двомісячне перебування у в'язниці. Тому наявність тахографа в транспортному засобі обов'язково.

Тільки за строго визначеним маршрутом мають право пересуватися автомобілі з небезпечними вантажами в Хорватії. Це обмеження відноситься до перевезення вантажів класів небезпеки 1-3, 1,6, 7,8.